Názov školy | Základná škola s materskou školou, Spartakovská 5, 917 01 Trnava |
Adresa školy | Spartakovská 5 |
Telefón | 033/3236901 |
sekretariat@zsspartaktt.edu.sk | |
WWW stránka | https://spartakovska.edupage.org |
Zriaďovateľ |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Mgr. Adriána Královičová | 3236901 | 0918540870 | sekretariat@zsspartaktt.edu.sk |
ZRŠ 2.stup. | Mgr. Denisa Hanáková | 3236903 | ||
ZRŠ 1.stup. | Mgr. Jana Kvasnicová | 3236903 | ||
ZRŠ MŠ V jame 3 | Adriana Polakovičová | 3236799 | ||
ZRŠ MŠ Spartakovská 5, 6 | Mgr. Dáša Gergelyová | 3236769 |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | |
---|---|---|
predseda | Mgr. Stanislava Božeková | |
pedagogickí zamestnanci | Eva Kollárová | |
ostatní zamestnanci | Jozefína Mrvová | |
zástupcovia rodičov | Mgr. Jana Rovenská | |
Mgr. Lucia Cíferská | ||
Mgr. Zuzana Gašparovičová | ||
Pharm.Dr. Lívia Hetešová | ||
zástupca zriaďovateľa | Ing.Bohuslava Rumanová | |
poslanci MZ | Ing. Jozef Šúst | |
Ing. Marián Schwarz | ||
Ing. Dušan Zaťko |
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov | Poznámka |
---|---|---|---|
MZ ŠKD | Mgr. Andrea Chlpatá | vychovávateľka | |
MZ 1.- 4.ročník | PaedDr. Martina Landrišičova | 1.stupeň,ANJ-1.st. | |
PK SJL-DEJ | Mgr. Stanislava Božeková | SLJ,DEJ,ILI,RŠF | |
PK MAT-FYZ-INF | Mgr. Lucia Janáčková | MAT,FYZ,INF | |
PK CJ | Ing. Katarína Gottwaldová PhD | ANJ,NEJ,RUJ | |
PK výchovných predmetov | PaedDr.Gabriela Koreňová | TEV,VYV,OBV,ETV,NBV,TEH | |
PK prírodovedné predmety | Mgr. Alena Viceníková | GEG,CHE,BIO | |
Školský podporný tím | Mgr. Slavomíra Šimončičová | ||
Mgr. Zina Lančaričová Pódová | |||
Mgr. Simona Mericová | |||
koordinátor ŠkVP | PaedDr. Tomáš Šimek | ||
koordinátor IKT | Mgr. Stanislav Očkovský | ||
vedenie školskej kroniky | Mgr.Eva Kollarovičová | ||
koordinátor prevencie soc.patologických javov | Mgr. Zina Lančaričová Pódová | ||
koordinátor testovania žiakov 9.ročníka | Mgr. Lucia Janáčková | ||
koordinátor finančnej gramotnosti | PaedDr. Katarína Smolková | ||
koordinátor enviromentálnej výchovy 2.stup | PaedDr.Slávka Franková | ||
koordinátor enviromentálnej výchovy 1. stup | Mgr. Drahomíra Benciová | ||
koordinátor dopravnej výchovy | Mgr. Nataša Osvaldová | ||
školská zdravotníčka | Mgr. Jana Kvasnicová | ||
školská psychologička, výchovná poradkyňa | Mgr. Slavomíra Šimončičová | ||
školský špoeciálny pedagóg | Mgr. Simona Mericová | ||
sociálny pedagóg | Mgr. Zina Lančaričová Pódová | ||
kariérová poradkyňa | Mgr. Denisa Hanáková | ||
vedúca ŠJ | Jana Vöröšová |
Pedagóg / zamestnanec | Funkcia | Triednictvo | Ďalšie úlohy a kompetencie |
---|---|---|---|
Mgr. Adriána Královičová | riaditeľka | technik OPP | |
Mgr. Denisa Hanáková | zástupkyňa | kariérový poradca | |
Mgr. Jana Kvasnicová | zástupkyňa | zdravotník,kvety 2.stup. | |
Mgr. Zuzana Bachratá | učiteľka | ||
Mgr. Erika Bartoňová | učiteľka | 1.A | Rozprávkové vretienko, Hollého pamätník , kvety -prízemie |
Mgr. Drahomíra Benciová | učiteľka | 3.B | kvety-2.st.,Enviromentálne súťaže a aktivity |
Mgr. Daniel Bigoš | učiteľ | športové súťaže, kabinet TSV1 | |
Mgr. Anna Bošnáková | učiteľka | 4.C | prírodovedná súťaž a vlastivedná súťaž pre 3.a4.roč., kvety -1.posch,Viem,čo zjem,Čitateľský oriešok |
Mgr. Stanislava Božeková | učiteľka | 5.C | vedúca PK SJL,kabinet SJL, Olympiáda SJL všetky literárne súťaže,predseda Rady školy |
Mgr. Petra Benešová | učiteľka | 2.A | |
PaedDr. Slávka Franková | učiteľka | učebňa a kabinetFYZ, vedecká nástenka,nástenka 1.posch E, enviro-nástenka,2 nástenky - fyzika+ pri fyzike | |
Ing. Katarína Gottwaldová, PhD. | učiteľka | 6.B | PK - CJ,učebne CHE, kabinet CHE, nástenka CHE-2.posch, nástenka pri učebni NEJ |
Mgr. Andrea Guľová | učiteľka | 4.A | Záložka do knihy spája školy,súťaž I BOBOR - 1.stupeň,,envirosúťaže |
Mgr. Katarína Haščíková | učiteľka | 2.C | distribúcia časopisov pre1.stup,správca kabinetu pre 1.-2. roč., Testovanie TSV - kvety - 1stup |
Mgr. Martina Hodulíková | učiteľka | 5.B | kabinet HUV, učebňa NEJ+nástenka, nástenka NEJ-1.posch. pavilón D, spevácke súťaže na 2.stup. |
Mgr. Viera Hušlová | učiteľka | organizácia 1.sv. prijímania a Birmovky,Biblická olympiáda, Tehlička | |
Mgr. Kristína Horáčková | učiteľka | 8.B | školský časopis |
Mgr. Lucia Janáčková | učiteľka | 6.C | vedúca PK -MAT/FYZ/INF,správca kabinetu MAT, OBN, ETV, matematické súťaže |
Mgr. Monika Jurišová | učiteľka | súťaž IBobor,online dotazníky | |
Bc. Mária Pukancová | učiteľka | ||
Mgr. Zita Kochanová | učiteľka | 9.B | správca školskej dielne, Olmypiáda z FYZ |
Mgr. Eva Kollarovičová | učiteľka | 3.A | zápisnice z pedagog.rád, kronika školy, Pytagoriáda 3.-4..roč., matematické a výtvarné súťaže pre 1.stup. |
PaedDr. Gabriela Koreňová | učiteľka | 8.C | vedúca PK - výchovy,nástenka primárnej prevencie, Detský čin roka |
Mgr. Lenka Kováčiková | učiteľka | 6.D | Olympiáda DEJ, dejepisná nástenka |
Mgr. Beáta Krónerová | učiteľka | 1.B | športové súťaže pre 1.stup. |
Mgr. Bohuslava Kukučková | učiteľka | 1.D | |
PaedDr. Martina Landrišičová | učiteľka | 3.C | spevácke súťaže na 1.stup.,vedúca MZ-1.stupeň,čitateľský oriešok,Viem,čo zjem |
Mgr. Zuzana Malčeková | učiteľka | Správca kabinetu ANJ | |
Mgr. Ivana Medárová | učiteľka | 5.A | |
Mgr. Denisa Miklošovičová | učiteľka | športové súťaže, sklad učebníc -2.stup., kabinet TSV, náraďovňa, nástenka pri telocvični | |
Mgr. Marta Mináriková | učiteľka | 2.B | sklad učebníc, distribúcia PZ na 1.stup.,Malý počtár |
Mgr. Alena Nováková | učiteľka | olympiáda - THD | |
Mgr. Iveta Nováková | učiteľka | 4.D | literárne súťaže pre 1.stup., kvety - 1.posch. |
Mgr. Stanislav Očkovský | učiteľ | správca elektronickej schránky, učebni INF 1.posch, nástenka INF, 2 nástenky - BIO súťaže I Bobor, IT Fitnes | |
Mgr. Nataša Osvaldová | učiteľka | dopravné ihrisko, recitačná súťaž v ANJ pre 1.stup.,kabinet3.-4.,nástenkana 1.poschodí | |
PaedDr. Ingrid Rýzková | učiteľka | 4.B | správca školskej knižnice, koordinátor čitateľskej gramotnosti, nástenka knižnice,súťaž - Čitateľský oriešok |
Mgr. Daniela Sekáčová | učiteľka | 7.B | |
PaedDr. Katarína Smolková | učiteľka | 2.D | kvety na 1.stup,koordinátor finančnej gramotnosti |
Mgr. Silvia Susková | učiteľka | 6.A | kabinet VYV, výtvarné súťaže na 2.stup.nástenka BIO, Kliprány -2.stupi |
Mgr. Lenka Šaradínová | učiteľka | 1.C | nástenka pri 1.- 2.roč. |
PaedDr. Tomáš Šimek | učiteľ | 9.C | správca učebne BIO, kabinet BIO,správca kabinetu audiotechniky,INF 2.posch |
Mgr. Katarína Šimková | učiteľka | 9.A | zápisnice z pracovných porád,organizácia divad. predstavení - 2. stupeň |
Mgr. Jana Šmičková | učiteľka | 8.A | Olympiáda - nemecký jazyk |
Mgr.Kristián Kostecký | učiteľ | ||
Mgr. Alena Viceníková | učiteľka | 7.C | PK -prírodovedné predmety,BOZP,kabinet GEG, olympiáda z GEG, geografická nástenka |
Mgr. Miroslava Vlčková | učiteľka | 7.A | nástenka - angličtina - chodba pri SLJ |
Zuzana Frišová | Vychovávateľka | výzdoba chodby a pri zadnom vchode ŠKD-Vianoce,pozdravy,darčeky pre prvákov,zabezpečenie záchranárov na letný tábor | |
Mgr. Andrea Chlpatá | Vychovávateľka | prímestský tábor,vedúca MZ ŠKD,nový plán činnostiŠKD,výchovného plánu,pozdravy | |
Mária Vrždiaková | Vychovávateľka | výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Zdenka Ištvancová | Vychovávateľka | výzdoba chodby - prízemie 1.stup., správca kabinetu ŠKD, herne,pozdravy a darčeky na zápis | |
Bc. Ľubica Kobetičová | Vychovávateľka | výzdoba chodby 1.posch.,a prístavba,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Laura Vrábľová | Vychovávateľka | výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Mgr. Petra Matúšková | Vychovávateľka | výzdoba triedy a chodby pri 2.C,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Ľubica Skýpalová | Vychovávateľka | výzdoba chodby v prístavbe,kvety v zborovni,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Ľubica Stillerová | Vychovávateľka | výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Petra Makišová | Vychovávateľka | výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov | |
Bc. Ivana Lopošová | Vychovávateľka | výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeka pre prvákov | |
Bc.Martina Kiripolská | asistent učiteľa | ||
Mgr. Andrea Chlpatá | asistent učiteľa | ||
DiS. Miriam Benediková | asistent učiteľa | ||
Mgr.Natália Fridrichová | asistent učiteľa | ||
Ľubica Skýpalová | asistent učiteľa | ||
Mgr. Martina Drgoňová | asistent učiteľa | ||
Mária Patrikárová | asistent učiteľa | ||
Mgr. Alexandra Benkovská | asistent učiteľa | ||
Mgr. Tatiana Košinárová | asistent učiteľa | ||
Lucia Czelderová | asistent učiteľa | ||
Adriána Kaniščáková | asistent učiteľa | ||
Peter Mrva | informátor- údržbár | ||
Júlia Lackovičová | informátorka | ||
Ivan Hupka | údržbár | ||
Vladimír Kocian | školník | ||
Jana Vorosová | vedúca školskej jedálne | ||
Lenka Orlická | Iná nepedagogická zamestnankyňa | ||
Helena Horváthová | kuchárka | ||
Mária Horváthová | kuchárka | ||
Mariola Horváthová | kuchárka - pomocníčka | ||
Kristína Gábrišová | kuchárka- pomocníčka | ||
Andrea Suchoňová | kuchárka | ||
Adriana Šišková | kuchárka | ||
Kvetoslava Hanakovičová | kuchárka -pomocníčka | ||
Miroslava Gábrišová | kuchárka | ||
Jana Haladová | Ekonómka | ||
Zdenka Vašková | Iná nepedagogická zamestnankyňa | ||
Jozefína Mrvová | Ekonómka | ||
Jana Bezeková | Iná nepedagogická zamestnankyňa | ||
Yvetta Brešťanská | upratovačka | ||
Terézia Malovcová | upratovačka | ||
Eva Valentovičová | upratovačka | ||
Darina Voščinárová | upratovačka | ||
Mária Poláková | upratovačka | ||
Zuzana Žitňanská | upratovačka | ||
Zuzana Lukačovičová | upratovačka | ||
Mária Záhorcová | upratovačka | ||
Anna Kĺčová | upratovačka | ||
MD/RD | |||
Mgr. Veronika Perháčová | |||
Mgr. Lucie Melicherová | |||
Mgr. Lucia Štroncerová | |||
Mgr. Lenka Čáliková | |||
Mgr. Zuzana Slivová | |||
Mgr. Vladimíra Ondrejkovičová |
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 31 |
počet žiakov | 86 | 87 | 72 | 83 | 91 | 107 | 75 | 86 | 76 | 763 |
z toho ŠVVP | 2 | 3 | 0 | 2 | 5 | 4 | 8 | 5 | 5 | 34 |
z toho v ŠKD | 83 | 82 | 65 | 62 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 292 |
Školský rok 2023/2024 sa začína 1. septembra 2023.
Školské vyučovanie sa začína 4. septembra 2023.
Školské vyučovanie v prvom polroku školského roka sa končí 31. januára 2024.
Školské vyučovanie v druhom polroku sa začne 1. februára 2024 a končí sa 28. júna 2024.
Prázdniny | Termín prázdnin |
---|---|
jesenné | 30.-31.10.2023 |
vianočné | 23.12.2023 - 7.1.2024 |
jarné | 4.3.-8.3.2024 |
veľkonočné | 28.3.-2.4.2024 |
Dátum | Názov | Pre koho (účastníci) | Organizuje (zodpovednosť) |
---|---|---|---|
22.9.2023 | Týždeň mobility | 1.a 2.stup | Mgr. Denisa Miklošovičová |
26.9.2023 | Európsky deň jazykov | 2.stup | Mgr. Hanáková |
29.9.2023 | Noc výskumníkov | 5.B, 6.A | PaedDr. Tomáš Šimek |
október - november 2023 | Detský čin roka | 1.aj 2. stupeň | PaedDr. Koreňová Gabriela |
november 2023 | I Bobor | 1.a 2.stup. | Mgr. Stanislav Očkovský, Mgr. Jurišová Monika |
10.a 24.11.2023 | výchovný koncert | 5.A,5.C | Mgr. Hodulíková Martina |
máj - jún 2023 | divadelné predstavenie pre 1.stup | 1.stup | PaedDr.Martina Landrišičová |
27.10.2023 | divadelné predstavenie | 9.ročn.,8.C | Mgr. Katarína Šimková |
29.4.-30.4.2024 | dopravné ihrisko | 3.roč.,2.D | Mgr. Nataša Osvaldová |
24.10.2023 | Vodná elektráreń Gabčíkovo | 9.B,9.A | PaedDr. Franková Slávka,Mgr. Kochanová |
23.10.2023 | Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice- Hľadanie pokladu | 1.stup | PaedDr. Ingrid Rýzková |
21.-26.1.2024 | LVK Čičmany | 7.roč. | Mgr. Miklošovičová Denisa |
máj 2024 | anglické divadelné predstavenie | 2.stup. | Ing. Katarína Gottwaldová |
8.11.2023 | Hlohovec - planetárium | 7.A,7.C | PaedDr. Franková Slávja, Mgr. Kochanová Zita |
9.11.2023 | Komparo | 9. ročník | Mgr. Hanáková Denisa |
máj 2024 | Recitačná súťaž v ANJ | 1. stupeň | Mgr. Osvaldová Nataša |
máj 2024 | Planetárium Hlohovec | 4. ročník | Mgr. Nováková Iveta |
máj 2024 | Výchovný koncert | 2.stup. | Mgr. Hodulíková Martina |
máj 2024 | Vida Brno | 9.A | PaedDr. Franková Slávka |
jeseň 2023 | Aurélium Bratislava | 8.A, 8.B | Mgr. Nagyová Lenka, Ing. Gotwaldová Katarína Phd. |
máj 2024 | Aurélium Bratislava | 6.C | PaedDr. Franková Slávka |
jar 2024 | ČOV Dechtice/Zeleneč | 7.A, B | Mgr. Nagyová Lenka, Ing. Gotwaldová Katarína Phd. |
máj 2024 | Modra | 8.A,B | Mgr. Šmičková Jana,Horáčková Kristína |
máj 2024 | Bratislava, Devín | 7.B,C | Mgr. Viceníková Alena |
apríl 2024 | Deň Zeme | 1.-2.stup. | PaedDr.Slávka Franková, Mgr. Susková Silvia |
apríl 2024 | zápis žiakov do 1. ročníka | Mgr. Jana Kvasnicová | |
20.3.2024 | Testovanie žiakov 9. ročníka | 9.ročník | Mgr. Lucia Janáčková |
4.4.2024 | náhradný termín Testovanie 9 | 9.ročník | Mgr. Lucia Janáčková |
máj 2024 | zápis do MŠ | Mgr. Dáša Gergelyová | |
2.5-3.5. a 6.5. | 1.kolo prijímačiek na SŠ | Mgr. Hanáková Denisa | |
máj 2024 | zber papiera | 1.- 9. ročník | Mgr. Jana Kvasnicová |
4.5.2024 | 1.sv.príjímanie | 3.ročník | Mgr. Hušlová Viera |
1.6.2024 - 31.5. 2024 | jarmok dobrej nálady | ŠKD | Mgr. Andrea Chlpatá |
jún 2024 | Carnuntum | 6.A,B,C,D | Mgr. Kováčiková Lenka |
máj,jún 2024 | Viedeň | 8.roč | Mgr. Hodulíková Martina, Mgr. Šmičková Jana |
19.5.2023 | birmovka | 9.ročník | Mgr. Hušlová Viera |
máj 2024 | Dolná Krupá kaštiel | 7.B,C | PaedDr.Koreňová Gabriela, Mgr. Hodulíková Martina |
24.6.2024 | účelové cvičenie | 2.stup. | Mgr. Denisa Miklošovičová |
24.6.2024 | didaktické hry | 1. stup. | Mgr. Jana Kvasnicová |
máj - jún 2024 | škola v prírode | 1.stupeň | Mgr. Bošnáková Anna |
školský rok 2023/2024 | ostatné akcie podľa plánov...MZ, PK | ||
júl 2024 | denný letný tábor | 1. stupeň | Mgr. Andrea Chlpatá |
Termín | Čas | Druh porady | |
---|---|---|---|
4.9.2023 | pedagogická porada | Školský vzdelávací program | |
11.10.2024 | pedagogická porada | Plán práce školy | |
15.11.2024 | štrvrťročná klasifikačná porada | ||
24.1.2024 | polročná klasifikačná porada | ||
17.4.2024 | trištvrteročná klasifikačná porada | ||
24.6.2024 | koncoročná klasifikačná porada | ||
28.6.2024 | vyhodnocovacia porada | vyhodnotenie činnosti |
Silné stránky školy
Kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov s viacročnými pedagogickými skúsenosťami.
Záujem pedagogických zamestnancov o odborný rast a rozširovanie si kvalifikácie.
Realizácia adaptačného vzdelávania začínajúceho pedagogického zamestnanca.
Využívanie progresívnych metód a foriem práce v edukačnom procese na dosiahnutie a zabezpečenie trvalých a flexibilných vedomostí žiakov.
Využívanie inovatívnych metód vo vyučovacom procese s cieľom motivovať žiakov a skvalitniť vyučovací proces.
Zapájanie pedagógov a žiakov do národných projektov s cieľom naučiť sa používať a ďalej rozširovať získané vedomosti a zručnosti.
Zameranie sa na výchovu a vzdelávanie podľa potrieb dieťaťa a žiaka - projekt - POP 3.
Pravidelný a cielene riadený tok finančných prostriedkov v súlade s normatívom na žiaka pre zabezpečenie plynulého edukačného procesu.
Výborná spolupráca vedenia školy so zriaďovateľom.
Výborné priestorové a materiálno-technické zabezpečenie prevádzky školy.
Otvorenosť školy aj pre žiakov z iných školských obvodov.
Široké možnosti zapájania sa do mimoškolských aktivít. Kvalitná činnosť ŠKD.
Spolupráca s Kalokagatiou CVČ.
Výborná spolupráca školy s Radou rodičov.
Výborná spolupráca s CPPPaP v Trnave. Integrácia žiakov so ZZ vývinovými poruchami učenia v bežných triedach.
Postupné zvyšovanie počtu žiakov.
Zrevitalizovaný športový areál školy- podpora pohybovej aktivity u žiakov.
Slabé stránky školy
Potreba zlepšiť výsledky žiakov tak, aby nekončili v nižších ročníkoch.
Zlepšiť dochádzku žiakov, znížiť neospravedlnenú absenciu žiakov na vyučovaní, čo úzko súvisí s neprospievaním žiakov.
Zvýšiť motiváciu u žiakov s cieľom prehĺbenia vedomostí a zlepšenia prospechu žiakov.
Príležitosti
Škola je zapojená do projektu - Podporný tím - POP 3 - podporné opatrenia, pomocou ktorých sa môže každý žiak plnohodnotne zapojiť do výchovy a vzdelávania a rozvíjať tak svoje vedomosti, zručnosti a schopnosti. Súčasťou podporného tímu je sociálny pedagóg, špeciálny pedagóg, psychológ a asistentky.
Využitie podporných opatrení na podporu fyzického zdravia,duševného zdravia a prevencia výskytu rizikového správania,krízovej intervencie.
Škola je zapojená v projektoch, ktoré dopĺňajú finančný fond a rozpočet školy a vytvárajú nové možnosti aktivít pedagógov i žiakov.
Škola vytvára možnosti edukácie pre cezpoľných žiakov v rámci Otvorenej školy aj pre mimoškolské vzdelávanie širokej verejnosti.
Škola vytvára podmienky pre rozvoj športových aktivít žiakov: hokej a krasokorčuľovanie, florbal, stolný tenis, baseball, volejbal, atletika, ale aj možnosti športových aktivít pre širokú verejnosť.(prenájmy telocviční a areálu školy)
Riziká
Financovanie regionálneho školstva v súvislosti s energetickou krízou.
V škol.roku 2023/2024 postupujeme podľa Sprievodcu školským rokom 2023/2024 Organizáciou a podmienkami výchovy a vzdelávania v základných školách pre škol.rok 2022/23 a inovovaným ŠVP v 1.- 9.roč. schválený 6.2.2015 pod č. 2015-51301760:1 10AO
Pracujeme podľa inovovaného školského vzdelávacieho programu schváleného pedagogickou radou 4.9.2023.
Schválené hodnotenie prospechu a správania: Hodnotiť vyučovacie výsledky známkou v každom predmete od 1. po 9. ročník okrem NBV, ETV, ILI ,RŠF, TKC a INF na 1.stupni Tieto sa hodnotia slovne.
Jazyk a komunikácia:
Cieľom je zvyšovať úroveň vyučovania slovenského jazyka venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením. Klásť dôraz na rozvoj čitateľskej gramotnosti. plán čitateľskej gramotnosti a plán práce školskej knižnice ropracovať v plánoch MZ a PK.
Spolupracovať s Krajskou knižnicou Juraja Fándlyho v Trnave. Dopĺňať knižný fond školskej knižnice.
V súvislosti s Medzinárodným mesiacom školských knižníc sa zapojíme do súťaže Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice: (zodp.PaedDr.Rýzková)
V rámci prevencie čitateľských ťažkostí sa odporúča spolupracovať so špeciálnym pedagógom.
S cieľom zvyšovať úroveň vyučovania slovenského jazyka a materinského jazyka venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením, klásť dôraz na vlastnú tvorbu a rozvíjanie jazykového prejavu, prácu s informáciami a schopnosti argumentovať. Prierezovo využívať možnosti na rozvoj čítania s porozumením aj na ostatných vyučovacích predmetoch. ( zodp.všetci vyučujúci)
V tomto školskom roku budeme realizovať rôzne aktivity pre žiakov v rámci hodín dejepisu. (Besedy, súťaže, návštevy expozícií, publikovanie tém v školskom časopise)
Cudzie jazyky:
Pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a sústrediť sa na vyučovanie založené na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka a jeho schopnosti, uprednostňovať inovatívne metódy a formy výučby, ako sú napr. tvorba myšlienkových máp, projektové vyučovanie, obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL), kaskádová metóda vyučovania , metóda učenia sa na stanovištiach, v nižších ročníkoch využívať najmä lingvomotorickú metódu-TPR, hru ako motivačnú didaktickú metódu, tvorivé zážitkové metódy, vo vyšších ročníkoch personalizované učenie, inscenačné metódy, rolové úlohy vyplyvajúce zo zážitkových možností žiakov, riadenú a voľnú diskusiu, riešenie problémových úloh a audio./video-prezentácie riešenia úloh. Pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a uskutočňovať výučbu založenú na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka, jeho schopností a druh inteligencie.
Polytechnický charakter výchovno-vzdelávacieho procesu:
V záujme zvýšenia záujmu žiakov o technické študijné odbory v stredných školách klásť väčší dôraz na vyučovanie matematiky a prírodovedných predmetov. Zosúladiť obsah vzdelávania s aktuálnymi potrebami trhu práce. V školskom roku venujeme zvýšenú pozornosť materiálno-technickému a priestorovému zabezpečeniu odborných učební biológie, fyziky chémie a techniky. Sme pilotnou školou v projekte: Podpora profesijnej orientácie žiakov ZŠ na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami.
(zodp.vyučujúci matematiky, biológie, fyziky, chémie)
Globálne vzdelávanie a enviromentálna výchova:
V Školskom vzdelávacom programe budeme rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť detí a žiakov s dôrazom na uvedomenie si globálnej previazanosti udalostí, vývoja i problémov na miestnej, regionálnej, národnej a medzinárodnej úrovni.Zvyšovať povedomie detí a žiakov o globálnych témach, rozvíjať ich kritické uvedomovanie si sociálnych, enviromentálnych, ekonomických a politických procesov vo svete. (zodp.všetci vyučujúci)
V rámci prírodovedných predmetov rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť žiakov s dôrazom na enviromentálnu výchovu a vzdelávanie v rozvoji osobnosti, zameranú najmä na vedenie žiakov k uvedomelej spotrebe zdrojov na zdravé potraviny, čistú vodu, zvýšenie povedomia v oblasti separácie odpadov a na vytváranie správnych postojov a správania žiakov k životnému prostrediu, na prevenciu pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia. (zodp.všetci vyučujúci)
Vytvárať primerané podmienky pre prácu učiteľa - koordinátora enviromentálnej výchovy, ktorého úlohou je koordinovať enviromentálnu výchovu v škole, príp. v súlade s ekokódexom realizovať enviromentálny program školy.
Zapájať sa do zberu papiera.Zapájať sa do zberu použitého kuchynského oleja. (zodp.Mgr. Viceníková)
Ľudské a detské práva:
V rámci výchovy k ľudským právam vychovávať žiakov v duchu humanizmu so vzdelávaním oblasti ľudských práv, práv dieťaťa, rodovej rovnosti, predchádzania všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, antisemitizmu, intolerancie a rasizmu a v oblasti problematiky migrácie. (zodp.všetci vyučujúci)
V zmysle plánu výchovy k ľudským právam v rezorte školstva na roky 2023-2024 zabezpečíme efektívnu spoluprácu školy , rodičov, mimovládnych organizácii a širokej miestnej komunity. (zodp.všetci vyučujúci)
V rámci výchovných predmetov zapájať žiakov do aktivity v oblasti výchovy k ľudským právam organizovaním besied. (zodp.ŠPT)
V rámci priaznivého multikultúrneho prostredia v škole budeme napomáhať žiakom porozumieť iným kultúram.
(zodp.všetci vyučujúci)
Zdravotnícku osvetu rozvíjať pomocou súťaží, účelových cvičení a didaktických hier. Prvú pomoc zabezpečí Mgr. Kvasnicová, pravidelné dopĺňanie lekárničiek zabezpečí Mgr. Alena Viceníková, PaedDr. Šimek pripravuje žiakov 2. stupňa na súťaž hliadky mladých zdravotníkov.
Zdravý životný štýl
V tomto školskom roku budeme aktívne zapájať deti a žiakov do aktivít a programov, ktoré podporujú výchovu ku zdraviu a zdravý životný štýl. Aktivity sú rozpracované v Pláne Prevencie a obezity detí a žiakov, ktoré vychádzajú z Národného akčného plánu prevencie obezity na roky 2015-2025. (zodp.p.Šimončičová)
Bezpečnosť a prevencia
Predchádzať šikanovaniu - dodržiavať rozpracovanie Smernice č.36/2018 Prevencia k riešeniu šikanovania žiakov.Predchádzať šíreniu nelegálnych drog v školskom prostredí. V súlade s odporučaním Rady Európskej únie o prevencií úrazov a zvyšovaní bezpečnosti zlepšovať mechanizmus sledovania a vykazovania úrazov a prijímať účinné opatrenia na predchádzanie úrazov. (zodp.Mgr. Lančaričová Pódová a všetci vyučujúci)
V súlade s článkom 19 Dohovoru o právach dieťaťa sa odporúča zaviesť opatrenia na ochranu detí a žiakov pred všetkými formami fyzického alebo psychického násilia, poškodenia alebo zneužitia, zanedbávania alebo nedbalého zaobchádzania, týrania alebo vykorisťovania vrátane sexuálneho zneužívania a priebežne monitorovať správanie sa detí a žiakov a jeho zmeny. V prípadoch oprávneného podozrenia na porušovanie ich zdravého osobnostného vývinu, bezodkladne zabezpečiť ich ochranu a riešiť vzniknutý problém, v súčinnosti so školským psychológom, prípadne s CPPPaP, podľa potreby aj s pediatrom, sociálnym kurátorom či policajtom. (zodp.vedenie školy)
V súlade so Stratégiou prevencie kriminality a inej protispoločenskej činnosti v SR na roky 2016-2020 sa odporúča učiteľom a vychovávateľom aplikovať článok 5 Dohovoru Rady Európy o ochrane detí pred sexuálnym vykorisťovaním a sexuálnym zneužívaním vo výchovno-vzdelávacom procese, na triednických hodinách a v mimovyučovacích aktivitách. (zodp všetci vyučujúci)
V súlade c článkom 28 Dohovoru o právach dieťaťa budeme denne kontrolovať pravidelnú dochádzku žiakov do školy, aby sme obmedzili počet žiakov, ktorí školskú dochádzku neukončia. (zodp.triedni učitelia)
Zvyšovanie bezpečnosti detí a žiakov v premávke na pozemných komunikáciách zabezpečíme prostredníctvom ich teoretického a praktického výcviku na detskom dopravnom ihrisku v Trnave. (zodp.Mgr.Osvaldová)
Deti a žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami:
Žiak so zdravotným znevýhodnením v základnej škole môže byť vzdelávaný formou školskej integrácie po predložení žiadosti zákonného zástupcu dieťaťa o školskú integráciu a vyjadrenia poradenského zariadenia k forme vzdelávania na základe diagnostikovaných ŠVVP.
Žiaci so zdravotným znevýhodnením sú individuálne integrovaní v bežných triedach základnej školy. Dodržiavať ustanovenie § 55 ods.4 zákona č.245/2008 Z.z. a zásady podľa prílohy č.2 metodického pokynu č.22 /2011 na hodnotenie žiakov základnej školy a vychádzať z odporučení príslušného poradenského zariadenia pre konkrétneho žiaka. Aj v školskom roku 2023/2024 zabezpečujeme niektorým individuálne integrovaným žiakom asistenta učiteľa. Po predchádzajúcom súhlase riaditeľky školy umožňujeme zákonnému zástupcovi dieťaťa účasť na výchove a vzdelávaní.
Žiaci so ZZ sa učia podľa inovovaných vzdel. programov, zabezpečujeme odborne výučbu ILI, RŠF a TKC.
(zodp. PaedDr.Rýzková, Mgr. Mericová, Mgr. Kvasnicová, Mgr. Šimončičová)
Venujeme zvýšenú pozornosť deťom zo znevýhodneného sociálneho prostredia a deťom so zdravotným znevýhodnením (zodp.všetci vyučujúci).
Od škol.r.2023/2024 nastúpila naša škola na cestu k inkluzívnemu vzdelávaniiu otvorením sa pre nové profesie a činnosti so snahou budovať inkluzívnu klímu a kultúru. Inkluzívna cesta je zameraná na:
-podporu každého žiaka, ale aj učiteľa a rodiča v tom, čo potrebuje k rastu,
-poskytovanie komlexnej podpory na škole v spolupráci so školským podporným tímon prostredníctvom preventívnych aktivít, programov a včasného reagovania na krízové situácie
-budovanie vzťahového trojuholníka dieťa, rodič a učiteľ
-formatívne hodnotenie a reflexiu.
Naša škola je otvorená pre vzdelávanie všetkých žiakov v rozsahu a kvalite zodpovedajúcej ich individuálnym potrebám, potrebám triedy a školy. Pri práci využívame inkluzívny prístup, aby každé dieťa bolo vnímané ako jedinečné a cítilo sa tak. Chceme tak zabezpečiť rovný prístup k vzdelávaniu pre všetkých žiakov, primeraný rozvoj ich schopností, dosiahnutie primeraného stupňa vzdelania a ich primeraného začlenenia do spoločnosti.
Uskutočniť cieľavedomú osvetovú činnosť medzi žiakmi i rodičmi zameranú na ochranu detí a mládeže pred negatívnymi javmi. Predchádzať porušovaniu školského poriadku. Vyskytnuvšie sa porušenia školského poriadku treba ihneď riešiť podľa závažnosti priestupku v spolupráci s rodičmi, vo výchovnej komisii, MÚ v Trnave -odbor sociálnych vecí a rodiny, v spolupráci s ÚPSVaR - odbornom sociálnych vecí alebo v spolupráci s políciou.
(zodp.vedenie školy a všetci vyučujúci)
Hlavné úlohy výchovno-vzdelávacej práce v ŠKD
Výchovno-vzdelávacia činnosť klubu detí je zameraná na uspokojovanie záujmov detí v čase mimo vyučovania, teda na činnosť oddychového, rekreačného a záujmového charakteru. Neoddeliteľnou súčasťou je aj vzdelávacia činnosť zameraná na prípravu detí na vyučovanie. Tvorí organickú jednotu s výchovným pôsobením rodiny a výchovno-vzdelávacou činnosťou vo vyučovacom procese.
Finančná gramotnosť:
Národný štandard finančnej gramotnosti je zapracovaný v ŠkVP a v učebných osnovách a tématických výchovno-vzdelávacích plánoch tak, aby sa rozvíjala finančná gramotnosť žiakov.
Súťaže:
Celoročne zintenzívniť podporu športu vo všetkých triedach a zvýšiť starostlivosť o športovo talentovanú mládež. Akcie v ŠKD zamerať na zvýšenie fyzickej zdatnosti žiakov, organizačne zabezpečiť LVZ pre 7.ročníky (zodp.:Mgr. Miklošovičová), plavecký kurz pre 3. .ročník (zodp.Mgr. Kvasnicová), školu v prírode, účasť na športových akciách organizovaných Mestským úradom v Trnave, Kalokagatiou CVČ (zodp. Mgr. Bigoš, Mgr. Miklošovičová)
- zapájať sa do kultúrnych súťaží s umeleckým zameraním: Tirnavia trophy, (zodp.vyučujúci 1.-4.roč, SJL,VYV,HUV)
- zapájať sa do športových súťaží. (zodp.vyučujúci TSV)
- naďalej zvyšovať účasť žiakov na predmetových olympiádach. (zodp.všetci vyučujúci)
- vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami" (zodp. vyučujúci polytechni.predmetov: MAT,FYZ,CHE,TEH,)
Zorganizujeme triedne rodičovské združenia v mesiaci september, november, apríl. 3-krát ročne bude zasadať Rada rodičov. V spolupráci s Radou rodičov na prvých triednych rodičovských združeniach zvoliť triednych dôverníkov a schváliť finančné príspevky Rady rodičov. Zorganizujeme jeden zber papiera. Všetky financie využijeme na skvalitnenie výchovno -vzdelávacieho procesu. (zodp.všetci vyučujúci)
Dvakrát ročne bude zasadať Rada školy a riešiť aktuálne problémy.
- vychádza z finančných zdrojov poskytovaných MsÚ v Trnave, z rodičovských prípevkov, z príspevkov sponzorov, z financií získaných z prenájmu, z projektov, zberu papiera.
- materiálne prostriedky získané školou využijeme v maximálnej miere na skvalitňovanie edukačného procesu.
-- budeme pokračovať v maľovaní tried, chodieb
- budeme pokračovať vo výmene podlahovín v triedach a v kabinetoch
- doplnenie a oprava žalúzií v triedach, na chodbách a vo veľkej telocvični, v kuchyni
. úprava výsadby pred budovou školy
- nátery zárubní dvier, radiátorov - priebežne
-zakúpenie nábytku do kabinetov
- novozariadiť kabinet FYZ,CHEM,BIO na 2.posch.
Požiadať MsÚ v Trnave o financie na nasledovné kapitálové investície:
- zateplenie MŠ Spartakovská 6
- rekonštrukcia kuchyne v MŠ Spartakovská 6
Názov projektu: Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť
Cieľ: zriadenie učebne kontinuálneho vzdelávania
Názov projektu: Školský časopis - Spartakovský bubienok
Cieľ: rozvoj tvorivosti a kreativity žiakov, motivácia k prezentovaniu vlastnej tvorby
Názov projektu: Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami
Názov projektu: Moderné vzdelávanie-digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety.
Cieľ:zavádzanie IKT do vyučovania SJ
Názov projektu: Elektronizácia vzdelávacích systémov regionálneho školstva (Digi škola)
Cieľ: Zavádzanie internetu a digitálnych interaktívnych technológií do škôl
Názov projektu: Kurz cudzieho jazyka
Cieľ: Rozvoj komunikácie v slovenskom jazyku u cudzincov
Názov projektu: Podpora odídencov z Ukrajiny vo vzdelávaní
Názov projektu: rozvojový projekt "Čítame pre radosť"
Cieľ: Zriadenie knižníc v triedach 1. a 2.roč.
Názov projektu: Podpora pomáhajúcich profesií POP 3
Cieľ: finacovanie podporných profesií v školstve
Názov projektu: Rekonštreukcia areálu ZŠ sMŠ Spartakovská Trnava
Cieľ: revitalizácia areálu školy
Názov projektu: Moja Família 2023/2024
Cieľ: finančné vzdelávania žiakov 1. a 2.stup.
Názov projektu: Národný projekt edIT2
Cieľ: Podpora rozvoja digitálnych zručností žiakov a učiteľov
Názov záujmového krúžku | Vedúci |
---|---|
Angličtina hrou | Mgr. Ivana Medárová |
Baseball | Marek Červený |
Basketbal | Mgr. Daniel Bigoš |
Dramatický krúžok | Mgr. Lenka Kováčiková |
Just Dance | Ing. Katarína Gottwaldová, PhD. |
Kamaráti Knižnice | PaedDr. Ingrid Rýzková |
Katechéza | Mgr. Hušlová |
Matematický krúžok | Mgr. Daniela Sekáčová |
Matematický krúžok -6.ročník | Mgr. Monika Jurišová |
Nemecký jazyk 1.-2.roč | Mgr. Marta Mináriková |
Nemecký jazyk 3.-4.roč. | Mgr. Marta Mináriková |
Príprava na T9 SJL | Mgr. Stanislava Božeková |
Príprava na testovanie T9 MAT | Mgr. Alena Nováková |
Príprava na testovanie T9 SJL | Mgr. Katarína Šimková |
Príprava na testovanie T9 MAT | PaedDr. Šimek Tomáš |
Spevácky krúžok | PaedDr. Martina Landrišičová |
Spolu to zvládneme | Mgr. Lucia Janáčková |
Školský časopis | Mgr. Kristína Horáčková |
Turistický krúžok | Mgr. Sekáčová Daniela |
Vareška | Mgr. Stanislava Božeková |
Výtvarný krúžok - 1. stupeň | Mgr. Natália Fridrichová |
Výtvarný krúžok - 1. stupeň | Mgr. Eva Kollarovičová |
Výtvarný krúžok - 2. stupeň | Mgr. Silvia Susková |
YTA krúžok | p. Filípek |
Kaloka | |
My Brain Academy | p. Komínková |
Škola vytvára priaznivé psychohygienické podmienky pre žiakov a zamestnancov, ktoré sú v súlade s požiadavkami, ktoré určuje platná legislatíva a Vyhláška 9/2006 Z.z. §2 odsek 2 písmena a. Podmienky sú rozpracované vo Vnútornom poriadku školy, v Prevádzkovom poriadku školy a v Pracovnom poriadku školy. Dodržiavané sú žiakmi aj pedagógmi.
Typ vzdelávania | Pedagóg | Termín od-do | Poskytovateľ |
---|---|---|---|
Funkčné - inovačné | 1 | MPC Trnava | |
Adaptačné | 4 | ||
Aktualizačné | všetci pedag.zamestnanci | 2023-2024 | ZŠ s MŠ Spartakovská 5 |
Inovačné | 15 | ||
Špecializačné | 4 - uvádzajúci triedni učiteľ | ||
Kvalifikačné | 2 | ||
Atestačné | 6 |
Výchovno-vzdelávaciu činnosť kontrolovať a monitorovať prostredníctvom pravidelnej hospitačnej činnosti. Účinnosť hospitačnej činnosti zvyšovať poskytovaním objektívnej spätnej väzby pedagogickým zamestnancom. Zistenia z hospitačnej činnosti využívať pri plánovanvzdelávania pedagogických zamestnancov.
Uplatňovaním primárnej funkcie a poslania poradných orgánov riaditeľa napomáhať internému vzdelávaniu pedagogických zamestnancov, skvalitňovaniu vyučovania, monitorovaniu a hodnoteniu úrovne vzdelávacích výsledkov detí a žiakov.
Činnosť metodických orgánov zamerať na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov
V rámci kontrolnohospitačnej činnosti odstránime nasledovné opatrenia odporúčané Štátnou školskou inšpekciou:
1. dôsledne vzkonávať kontrolnú činnosť (dokumentácie, hospitácie) a objektívne vyhodnocovať zistenia, v prípade zistenia nedostatkov prijímať adekvátne opatrenia a následne preukázateľne kontrlovať ich plnenie,
2. dôsledne oboznámiť žiakov so školským, poriadkom, s dôrazom na oblasti zýkajúce sa ochrany žiakov proti násiliu a šikanovaniu.
3. pravidelne realizovať celoplošný monitoring zameraný na prevenciu a odhaľovanie negatívnych javov v správaní žiakov a práznakov šikanovania, vyhodnocovať situáciu, v prípade potreby prijímať adekvátne opatrenia a preukázateľne kontrolovať ich plnenie,
4. zaradiť do činnosti všetkých MO interné vzdelávanie zamerané na rozvíjanie vedomostí a zručností učiteľov potrebných pri rozvíjání kľúčových kompetencií žiakov na vyučovaní.
5. zadávať na vyučovacích hodinách úlohy rozvíjajúce vyššie myšlienkové procesy.
6. viesť žiakov na vyučovacích hodinách k sebahodnoteniiu a hodnoteniu výkonov spolužiakov.
7.vytvárať na vyučovycích hodinách príležitosti na prezentovanie hodnotových postojov žiakov.
8. zaraďovať na vyučovacích hodinách činnosti podporujúce vzájomnú komunikáciu a spoluprácu žiakov.
9.zaraďovať na vyučovacích hodinách činnosti rozvíjajúce kompetencie žiakov v oblasti využívania IKT.
10.overať dosiahnutie stanovených cieľov v závere vyučovacích hodín.
Vypracoval: Mgr. Adriána Královičová
V Trnave, 11. októbra 2023
Plán práce prerokovaný v pedagogickej rade dňa: 11.10.2023